Wednesday, March 20, 2013

Peppermint-Ginger Plus Shaklee

Peppermint-Ginger Plus

Kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur , dan dihasilkan dibawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.Secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya,gastrik,mabuk laut,sendawa dan penghadaman.


~Manfaat Utama :-




  • daun pudina


melegakan otot perut , ia mempunyai kesan penenang.Membantu dalam penghadaman , mabuk laut/darat  , membantu melegakan kesakitan gastrik ,pedih hulu hati dan cirit birit.Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi.Pudina merangsang mengeluarkan peluh , oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan teteap fokus.
  • halia

masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan.Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus  , sakit haid , loya dan mual angin ketika mengandung , selepas melahirkan anak (semasa pantang). Satu kajian di United Kingdommenunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita; penyelidik di Swetzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remendi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat / mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan / pengembaraan.

  • adas     

orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut , melegakan gejala flu. Juga ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

  • cekur manis


 digunakan oleh orang-orang Mesir purba.Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid , batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan , menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa; melegakan haba di usim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut. 

No comments:

Post a Comment