Sunday, March 17, 2013

Anti-Penuaan Pada Tahap Sellular (Vivix)





Vivix merupakan supplemen anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas bertahun-tahun oleh Shaklee,Syarikat No.1 supplemen makanan Amerika.

Didalam kajian makmal,ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada 2 mekanisma penting penuaan pada tahap sellular.

~ 4 Mekanisme Penuaan Pada Tahap Sellular :-

 1. Kerosakkan DNA
 2.pengawalan Genetik
 3.Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-sel
 4.Penimbuhan Protin AGE

                                               <  RAMUAN SEMULAJADI VIVIX >




muscadine grape

Anggur hebat ini adalah satu satunya abnggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom,yang man ahli sains percaya mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanafaatkan kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi,stu phyto-nutrient yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan teah menunjukkan mempunyai ciri2 menghentikan kimia penyebab kanser,anti-virus dan anti-bakteria.



purple carrot


Ianya adalah sumber terbaik vitamin A,dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids,phenolics,polycetylenes,isocoumarins,dan sesquiterpenes.
Asid Klorogenik adalah antioksidan paling banyak didalam semua jenis karet.Asid klonegerik dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diebetesyang dikaitkan dengan pengambilan kopi.
Tambahan pula,ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah,platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit jantung.


elderberry
(sambucus nigra)


Satu daripada manafaat elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu terutama influenza B.Berry mengandungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat dengan yang demikian mengukuhkan sistem immun melawan jangkitan virus dan bakteria.Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai abthocyanin yang memberi kesan anti radang.
Kaya dengan vitamin A,B dan C dan nutrient seperti asid amino,carotenoids,tannin dan rutin.
Menguatkan sistem imun untuk melawan  jangkitan yeast,astma,batuk,sesak hidung/dada dan diebetes.Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi kolestrol LDL,pengurangan stress,merperbaiki penglihatan dan penghadaman.



polygonum cuspidatum


Dikenali sebagai (Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perenial yang berasal dari asia yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.
Dirumus untuk supplemen anti-penuaan seperti resveratrol dan banyak perubatan jenis china.
Kesimpulan daripada ujian ini menunjukkan resveratrol  membantu melambatkan proses penuaan ,merendahkan kolestrol,merendahkan tekanan darah ,meninggikan prestasi atlet,dan mengurangkan berat badan. 




No comments:

Post a Comment