Saturday, October 3, 2015

Lemahnya Imanku hanya mampu menegur dgn hati

Lemahnya Imanku hanya mampu menegur dgn hati ~

Sedang asyik scroll wechat, rupanya lagakku sedang d perhatikan oleh adik lelaki ku. Lalu adik ku bertanya, 'along, bukannya xelokkan gambar laki pmpuan dekat2 camtu?'.

Aku pndang adk ku, pelik bukankah husnu zdhon tu perlu tapi xpelik lh sb ramai y bt cmtu skrg xkra lah pringkat menengah,ipta,ipts,siswa/siswi bidang akademik, bah kn dri bidang agama sdri.. apakah? semua dh brani berjinak2 dgn bnda cmni y pdhal npk kecik sgt d mata msyarakat hari ni.. sbb? Lemahnya iman.. sedih, Allah!

'Aah dik, bkn je xelok tpi haram.. mcm jgak kita msukkan gmbr xttp aurat nampak kaki, lengan, dada n len2 malu along nk sebut, tu pon blh jtuh dosa dik. Tapi jgn ingat pmpuan je dik, laki pon klau asyik pos badan sado ala2 macho la sgtt n pmpuan tgk naik syahwat ttp dosa jgk dik'.  Huraiku pnjang lebar.

Aku malu dgn adik, aku hnya mampu scroll n tgk je bnda2 cmtu.. selfie kapel kwn, gmbr blainan jantina dkt2 tnpa segan silu, xttp aurat sempurna.. tapi aku xmmpu utk komen n menasihat, sbb iman aku terrrrrsangat lemah, hati aku lemah Ya Allah, jelas2 maksiat n ikhtilat dpn mata dan aku fikir bukan aku je y nampak, tapi kwn2 y lain pasti lihat sma.. tapi xmampu utk mengubah, Allah....

Aku merenung jauh ke luar tingkap,, aku bermonolog dgn dri sdri..
Subhanallah.. Allah, paling aku malu adalah dgn mu Ya Allah.. aku hnya mampu melihat tapi xmampu utk mencegah, sungguh! Aku xmampu! Aku malu dgn dri sdri! Kerna imanku teramat lemah.. isk..isk.. Allahhuu..

Islam itu adalah cara hidup. Islam bukan sekadar ibadah, tetapi Islam itu syumul, merangkumi segala aspek kehidupan!
Jadi jgn ingt ibadah tu solat, puasa je.. beb! Ttp aurat ibadah, malu ibadah, menahan diri dari nafsu syahwat ibadah, menundukkan pandangan ibadah, tak upload gmbr y menghairahkan ibadah, tak upload gambar korang y bajet sweet ala2 kencing manis tahap potong kaki pon ibadah beb! Itulah adalah cara hidup kita sbgai Islam, syumul beb!

Kalau kita tak bantu agama kita siapa lagi, isk.. isk.. ampun kan aku Ya Allah!

Bangkitkan aku dri lena ini Ya Allah  :'(

No comments:

Post a Comment