Saturday, October 3, 2015

Nak bahagia?

Nak bahagia?
Jangan campur adukkan dua cinta ini,

Cinta ape ye?
Iaitu cinta manusia n cinta Allah..

Sbb?? Laa, Kan prasaan suka cinta tu kan fitrah.. yes!  Mmg fitrah.. fitrah itu sifatnya sgt suci,, jadi knp kau kotorinya dgn najis2 maksiat sbgai awwalan dlm hdp kau.. fitrah atau fitnah.. Check balik!

Syadid la kau ni,, eh syadid?? 
Xsyadid pon.. cuma nk ingt kan je,, jgn sb cinta manusia kau lupa Allah, sombong! Ego!

Bukan ke kau menumpang je kt bumi Allah ni??  Penumpang xtetap plak tu,, dh la menumpang pastu bayar sewa dgn najis maksiat.. xmalu kerrrrr?? Pdhal bila kau dh kluar dri rumah y bernama 'Bumi' ni kau akn kmbali diantara dua tmpt.. syurga atau neraka?? Emmm..agk2 kau la kan,, camane yep kau byr sewa di bumi ni, ke kjp byr ngn emas kjp byr dgn najis?? Check balik!

Emm malu la berubah sb nt kwn ejek,, kami sahabat till jannah.. kalau dy pkai pkai bju adik sy kene pkai bju baby.. tudung labuh? Kolot ny x uptdate.. buuu ... dan kalau dy hisap rokok sy kene hisap vape..baru uptdate..  (hambar)

Jap, sahabat?? Sahabat kau ke y tlg byr sewa rumah y bernama 'bumi' kpd Allah kalau kau xmmpu?? Emm?? Aku rasa kau pon blm mampu begitu jga aku.. tapi kalau kau dh xmampu knp jgk nk mtk sahabat byr kan,, hutang dy dgn Allah pon xtertanggung ni kan nk tanggung kau.. that's why pemilihan sahabat y betul merupakan satu punca kau nk brubah jadi baik.. xnak jgk? Sombong? Ego? Kalau camtu cuba check balik hutang kau dgn Allah brpa.. mampu byr ke x utk ke syurga??  Ke ckup2 mkn je.. kjp baik kjp jahat.. Check balik!

Bahagia??  Kalau nk definisi kan bahagia tu byk mkna.. aku pon xmmpu nk tentukan hdp aku atau kau bahagia ke tidokkk.. sbb! Sbb aku pon manusia mcm kau jgk.. tapi y membeza kan adalah bagaimana aku atau kau membahagiakan hari2 dgn mencari punca2 wujud ny nilai2 cinta dri Allah kpd aku atau engkau.. kan?? Jom sesame kita check balik,, kebahagiaan y macam mana kah kita cari..   ;)

Kau cari cinta Allah, cinta lain Allah akn bantu.. percayalah!  Jom till jannah-Nya!

-whh

No comments:

Post a Comment